četvrtak, 14. travnja 2011.

Žigosati užarenim željezom

Coca-Cola, McDonald's, Sony, Google, Mercedes, Nokia, Red Bull samo su neke od multinacionalnih kompanija koje drže najveći udio globalnog tržišta - svjetski brandovi. Ta zvučna imena poticaj su kupnji i na našem grvatskom tržištu, čak i onda kad se s takvim proizvodima kvalitetno nose i domaći proizvodi.


A što su zapravo brandovi, što oni u suvremenoj ekonomiji, napose marketingu znaće?
U engleskom rječniku pod brand stoji - "žigosati užarenim željezom, utisnuti žig, obilježiti, usjeći u pamćenje". Brand, pojam koji su na Divljem zapadu goniči koristili za označavanje stada, danas nosi jedno novo značenje. Brand je dio imena, izraza, simbola ili neko drugo obilježje koje identificira robu i čini je različitom od drugih proizvođača.
Ali čak ni ta definicija nije dovoljna, brand je mnogo više od toga! Osim samog proizvoda koji predstavlja, brand uključuje i kvalitetu tvrtke i proizvoda, način poslovanja te komunikaciju s tržištem, s krajnjim potrošačem.

Možda izvorno značenje riječi brand i nije daleko od ovog novog, jer glavni cilj branda upravo leži u tome da nam se brand usječe u pamćenje.

Nema komentara:

Objavi komentar